Pink rules

Denna vecka går bloggen helt i rosa, inte min favoritfärg men ganska vårligt. Passar bra med mina körsbärsträd (kan ses längre ner på sidan) :-). Jag är ju ganska datanördig av mig och vill hela tiden lära mig nya saker så  tills maken sätter upp servern han lovat så jag kan bygga en hemsida så testar jag en del här på bloggen :-) Ni får stå ut.

Igår när vi stod vid busshållplatsen och väntade på att ta oss hem satte jag mig ner på huk och snackade lite med Ella. Hon gör som hon brukar sitter vackert och lägger sina härliga tassar på min arm så jag riktigt ska komma åt och klia henne på magen. Det måste ha sett mysigt ut för helt plötsligt börjar en man prata med mig. Berättar att han inte alls är förtjust i hundar men att min hund nog är det finaste han sett :-) och att han verkligen gillade hennes kroppsspråk. En annan kan ju inte annat än att hålla med och njuta av berömmet. Så Ulrika och Elina (Calmigos) sug i er ni med.

Idag har vi tagit en skön lunchpromenad. Det är riktigt T-shirt väder ute. Både bra och dåligt. Snart Valborg = Nattvandring, Bra väder=Många undomar ute. Men jätteskönt att om vi får fint väder när det är långhelg.
Jag hade tagit med mig lilla gummiringen och vi gick till vår lilla sjö. Ella hämtar galant gummiringen. På grunt vatten, ner med huvudet och tar upp den, På lite djupare vatten krafsar hon in ringen tills hon kan stoppa ned huvudet och tar upp den. På djupt vatten får Matte gå och hämta den :-(. Jag kan säga att det var INTE varmt i vattnet.
Jag tycker det vore så ballt om jag kunde få Ella att dyka på riktigt, inte bara upp till öronen. Hur ska jag träna in det, någon som har en idé eller gjort det med sin hund? Kanske något vi går igenom på vattendagen det ingår väl i vattenarbetet även för New Foundlandshundar. Men jag vill börja nu..............


Kommentarer
Postat av: Ulrika Calmegård

Ja, vi suger åt oss :-)
Angående dykning så vet jag att Antonio sa att han tycker det är lättast att träna in dykning i pool så hunden ser leksaken klart och tydligt.

Det ser mycket vårligt ut här med rosa. Jag gillar det! Elina har gjort i ordning en blogg åt mig - får väl se om jag börjar skriva i den.... i sommar får jag ju lite mer tid...

2008-05-02 @ 10:21:34
URL: http://www.calmigos.se
Postat av: Susanne

Det blir inte lätt att övertala Mats om att bygga pool i trädgården :-( Det har ungarna försökt med i många år, men det ingår inte i våra planer. Jag kanske kan snylta in mig på er :-)någon dag.

Börja blogga, vi ser fram emot det :-)

2008-05-04 @ 10:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0