Lång dag

Efter en hård arbetsdag åkte vi till vår tävlingslydnadsträning. Det var sista gången idag. Vi tränade fritt och fick hjälp med det vi hade problem med. Jag bad om tandvisning och tips för att komma framåt med stående under gång som jag tycker är knepigt. Ella låser sina framben och blir mer hoppandes mot mig än gåendes för att låsa när jag säger stå. Jag tror vi kanske har fått bukt på det hela genom att gå saktare och kortare steg bakåt. Till slut gick Ella i mot mig. jag gav kommandot stå, hon låste frambenen sedan kastade jag. Nu gäller det att jag snurrar runt i förhållande till Ella så hon hamnar i rätt position till slut.

Efter träningen tog vi oss med tunnelbanan till min mamma. Där vi fikade och snackade lite. Sedan var det dax för en långpromenad i rusningstid genom praktiskt taget hela stan. Mycket att nosa på och fundera över för en redan trött hund :-) Vi följde Drottninggatan. På Drottninggatan har de placerat ut trafikhinder som är formade som lejon. Ella tyckte troligen att hon fick för lite belöningar och gör som hon ofta gör i skogen

image214
hoppade raskt upp på lejonets huvud för att på så sätt försöka förtjäna sitt godis.
Folk runt omkring oss uppskattade cirkustricket. Ville gärna komma fram och hälsa.
Så Middagen vi var bjudna på fick vänta en 20 minuter extra för att flera vi mötte beundrade och frågade vad det var för en pigg, söt hund som gick mitt i folkvimmlet.

Efter en 45 minuters promenad nådde vi fram till målet. En trevlig middag med arbetskompisarna. Till Ella väntade oxfile och vatten medan jag och mina kollegor bjöds på Västerbottenspaj med rom och räkor, bubbel, oxfile med gudomlig potatissallad, Chilimajonäs och röra på ungsbakade grönsaker med ett gott vin. Till sist men inte minst en glass gjord på filadelfiaost med tosca topping och varma körsbär. Helt fantastisk middag med glada vänner. Ella somnade efter sin oxfile och sov hela kvällen för att sedan ta en nattlig promenad till bussen. En ny upplevelse för henne att gå genom stan i skenet från butiksfönstren och flöde av ljudliga männsikor som kommer ut från restauranger och pubar.  Nu ska vi sova gott båda två


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0