En aktiv dag

Efter en trevlig skogspromenad i morse åkte vi in till mamma. Utanför hennes port mötte vi kompisen Max, en Perro från Bibord med husse och matte. Egentligen hade vi lite bråttom men lite Perrorus måste vi ju bara hinna med. Max var lika gentlemannamässig som vanligt. Han är en riktigt mysig hund. Ella fick stanna hos mamma medans jag drog vidare till jobbet. På vägen hem överraskades jag av att maken hämtat Johan från skolan vilket innebar att vi hann svänga förbi brukshundsklubben och ta en skogspromenad, träna på lydnadshindret i alla möjliga vinklar. Vilket fungerade jättebra. Bara en gång Ella sprang förbi hindret men det var väldigt trickigt. Hindret var flera meter på sidan av oss. Så hade hon klarat det så hade jag blivit förvånad. Vi gick vidare till agilitybanan där jag plockade fram några hinder. Sedan försökte jag få henne att ta tre hinder i rad utan att stanna och jaga på mig. Jag är ju inte precis lika snabb som hon :-(. Till slut fick hon lite häng på det  men helt klart behöver vi massor av handlingträning.  Nu tar vi igen oss efter middagen innan kvällspromenaden men den får nog husse ta :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0