Bara vara

Idag har vi varit på brukshundsklubben. Bara för att vara. Men oj vad många hundar och mycket träning som pågick där. Sist vi var på BK stack ju Ella från mig och Maria två gånger. Inte långt men tillräckligt för att jag skulle skämmas. Så nu tänkte jag att vi bara skulle hålla oss lugna och titta på när andra tränade. Vi körde endel fotövningar, kontaktövningar och aktivt liggande och platsliggning. Inte tillsammans med de andra 15 hundarna utan lite på sidan av. Eftersom Ella sist vi försökte göra det i grupp på BK vägrade lägga sig. Så jag tänkte vi skulle starta lite mjukt.  Sedan satt vi och tittade på lydnadsekipage, rallylydnadsträning och agility grunder träning. Både kul och nyttigt för Ella och mig. Satt speciellt och tittade på en tjej med en trevlig brun flat som var jätteduktiga. Försökte se om jag kunde få några tips på apporten. Men de låg för långt före oss.
Ella var som hon brukade duktig och satt vid min sida. Troligen var det PMS som gjorde henne tossig för några veckor sedan i samband med att vi var två med henne på planen. 
Nåväl en varm och solig vårkväll med mycket folk och hundar i rörelse. Det här kan vi göra om :-) Men näsa gång deltar vi nog lite mer.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sugen på en ny design? Det enda du behöver göra är att kommentera det här inlägget: http://esw.blogg.se/1208806518_vrdesign.html

2008-04-21 @ 22:18:43
URL: http://esw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0