arbetarhunden

Idag har morgonen varit jobbig för Ella. Först så tränade vi på att plocka upp Johans kulor från golvet och lägga dem i en mugg. Det klarar hon galant men jag får fortfarande hjälpa henne att sikta och be om kulan. Men det lossnar nog snart :-)
Sedan gick vi ut på morgonpromenad. 100 m framför oss ser vi dagbarnegänget med Texas i spetsen. Ella fick då träna på att hålla sig intill mig. Med några tillrättavisningar (stanna och vänta ut henne) så fungerade det också över förväntan. Ett dagbarnsgäng går ju som tur är inte så fort så vi hann ikapp i alla fall. Alla barnen i det här gänget känner Ella vid det här laget och Ella går oftast med på att de klappar henne (nuförtiden).Kul att se att hon fungerar så bra med alla barn från de som precis börjat gå själva till de som ska börja skolan efter sommaren och är mycket  "världsvana".
 När vi kommer ner till ängarna släpper vi hundarna som hittar massor av gyttja :-) Ella kommer ofta för att kolla av mig medans Texas strosar runt i gyttjan. Ella får agera vallhund och hämta in Texas flera gånger. Längst ner på en liten "ö" på ängarna väntar flera dagbarnsgrupper, de ska ha knytte där. Vi stannar och pratar med dem en stund medans Ella och Texas busar. Det är både Marias och Johans dagmammor som samlats (fast några är nya för mig). När vi ska gå därifrån så får jag snabbt stampa på långlinan, 2 rådjur springer omkring på ängen lite längre fram. Ella står stilla och hör inte när jag kallar på henne först, men efter en stund kommer hon och sätter sig vid min sida. Det ser ut som om rådjuren bjudit upp varandra till dans. De springer fram och tillbaka innan de efter en stund försvinner bort. Ella sitter nu fint vid min sida och blir belönad med flera korvbitar.  Därefter har vi lite balansövningar på en omkullvält stock. Sen får vi gå hem för att ta hand om Johan som är sjuk och hemma från skolan idag. Ella parkerade sig under hoppmattan (i skuggan). Nu krafsar hon på dörren för att få komma in
Min duktiga hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0