Hösten är här

Nu är hösten verkligen här. Regn, rusk och där i mellan solsken och blå himmel. Igår var vi på en härlig promenad runt en av våra sjöar. Jag, Johan, Ella med grannen och deras hund Molle. En goldenhanne på 2 år. Naturen runt sjön är väldigt kuperad och underbart varierad. Med Tallskog och lövskog om vart annat. Mestadels finns det stigar men vissa bitar så gick vi genom blåbärsris och mossa. Hundarna hade underbart kul och både grannen och jag tränade endel kontaktövningar fast mest så fick hundarna rasa av sig. Ella är (i mitt tycke) duktig på inkallning, sitt och vänta när vi tränar själva hittills har hon varit helt blockerad när vi sällskapat med andra hundar. Men igår kom hon faktiskt in även när Molle badade eller gjorde annat.  Äntligen lön för mödan. Nu gäller det att fortsätta träna och hålla i. Det är underbart att se Ella när hon kan rusa runt på ängarna i högt gräs eller i skogen bland snåren fri utan koppel.  Det var inte lika härligt att gå sista biten utan bra stig i mörkret för att komma ut på vägen hem. Det mörknar tidigare för varje dag som går. Ser inte fram mot att vintern när det mörknar redan vid 16 tiden blir helt andra promenader då, skulle jag tro. I alla fall på vardagarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0