Freestylekurs bokad

Nu äntligen ska det bli av. Jag har bokat in Maria och Ella på en freestylekurs för Emma Willblad (www.freestyleshopen.se) den börjar 10 Oktober. Freestyle är något jag tror både Maria och Ella kommer uppskatta. Nu har jag bara mitt eget kursande kvar. Jag vill gå lydnadskurs med Ella. Som vanligt var jag för sent ute så Nacka Brukshundsklubbs kurser var fullbokade. Så nu letar jag efter något i annan regi. Tills jag hittar något får jag fortsätta träna själv. Ella är för stunden en jätteduktig hund. Inkallningarna utan störningsmoment fungerar 95% Att få henne att sitta, ligga, stanna, vänta är heller inga problem. Fot eller nära behöver tränas mer men idag drar hon sällan och gör hon det så räcker det med att stanna så sätter hon sig ner och uttrycker "ja, jag vet jag ska försöka lugna ner mig lite". Det vi behöver göra nu är träna med mer störningsmoment som andra hundar och människor omkring oss. Jag har precis fått reda på att Nacka brukshundsklubb har öppna träningar på måndagar som man kan komma till och få hjälp av instruktör om man skulle behöva. Ska försöka ta mig dit nästa måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0