5 bästa sakerna med Ella

Har suttit och funderat på vilka saker jag gillar bäst med Ella.
Svaret måste vara:

Glädjen
Finurligheten
Läraktigheten
Morgonpromenaden
Lugnet

Ella verkligen strålar. Svans och huvud bärs oftast högt. Hon ser ut som hon har ett leende på läpparna. Jag blir glad bara jag ser henne. Finurligheten och Läraktigheten hör nog ihop till viss del. Jag bad om en hund med "hjärna" och det har jag fått. Hon är alltid full av upptåg och älskar att tjuva saker för att få fart på oss. Hon vet mycket väl vad hon får och inte får göra. Men det hon inte får göra gör hon med finess. Samtidigt lär hon sig trix hur lätt som helst. Det är svårare för mig att komma på dem.
När Ella väl släpat mig ur sängen så är det såååå underbart att komma ut andast frisk luft och se ljuset komma. Kanske inte det jag kommer ropa högst över nu när den mörka årstiden kommer men hittills har det varit underbart. Oftast säger jag till mig själv att det blir den korta rundan. Sedan när jag kommer ut blir promenaden en helt annan. Förlängd både en eller två gånger. Hade det inte varit för barnen och jobbet hade promenaden fortsatt mycket längre. Men det får vi spara till helgerna.
Ella har oftast en på och av knapp. Som just nu så ligger hon utsträckt bredvid mina fötter och sover eller kanske bara vilar. Tills jag reser på mig då vill hon vara med igen. Sen när vi kommer ut eller barnen kommer hem är det full fart på henne. Hoppas hennes sätt att koppla av håller i sig.

20070831123.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0