På fredag kommer hon

valpen vi alla längtar efter. Calmigos Caramella är hennes namn vilket vi tyckte var så fint så vi behåller det även till vardags. Fast det blir nog Ella när vi ropar på henne. Rasen är Perro de agua españiol eller Spansk vattenhund. Jag mamman i familjen har alltid velat ha hund men det har inte passat förrens nu. Då gällde det att hitta en ras som passade. Vi har tittat på olika raser länge. Rasen måste vara lagom stor. Gilla vatten då vi spenderar mycket tid i och runt vatten, Inte kräva för mycket pälsvård, vara smart och både kunna "softa" och vara aktiv i träning och lek. Makens arbetskompis tipsade om Perron som de också tittat på. Jag föll direkt. Läste allt jag kunde hitta och gick på utställning. Hittade en tik hos en uppfödare som jag verkligen gillade och ställde mig i kö då det visade sig att hon skulle paras. Nu är vi äntligen framme vid tidpunkten då vi ska hämta henne. Jättespännande.

image3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0