Byxelkrok, Öland

Nu har vi landat i byxelkrokshamn. vi gick över från västervik i går. Det blåste gansk rejält mellan 8 - 13 m/sek. det är första gången Ella inte kände sig riktigt komfortabel nere i hytterna. men det kan jag helt förstå. så jag spände fast henne i en livlina så att vi satt fast båda två i båten då det gungade rejält. väl framme så hade vi en otroligt glad hund som fick springa på en härlig lång strand där vågorna svepte in. caramella sprang glatt in i vågorna och försökte äta upp dem. vi var alla lika glada över att vara framme. barnen hittade snabbt en marknad så lyckan var fullständig.  I dag kände vi inte för att sticka ut då vinden fortfarande viner i masten och vindmätaren visade redan i morse på 11 m/sek. vi funderade lite hit och dit om vi skulle hyra bil eller cyklar. Bil för att ella skulle kunna följa med. maria gick bort med Mats och kom tillbaka stålande glad. de hade bokat en cykelkärra för barn. där skulle ella kunna vara när vi cyklade. men hur skulle vi "lura " in henne i kärran och samtidigt få henne att stanna där. Den första delen var enkelt avklarad men att stanna gick bara inte. johan vår snälle son lämnade tillbaka sin cykel och satte sig i kärran tillsammans med Ella därefter gav vi oss iväg in i naturreservatet Ölands kronopark. för att komma till Böda sand där jag har massor av barndomsminnen ifrån. vi hade en härlig cykeltur. när vi väl kom ut i skogen fick Ella springa lös men annars satt hon snällt i vagnen.. vi kom till den otroligt hnärliga stranden som var lika fin som jag minns den. vi vadade alla ut på den långgrunda stranden och solen sken som vilken semesteradg som helst utomlands. Varje gång jag är på öland slås jag av hur häftig denna ö är och så nära vi har till en riktig semesterort. Tänk om man bara kunde lite på vädret. då behöver man aldrig åka iväg utomlands.
Vi åkte till vår gamla camping käkade en lunch/middag och därefter cyklade vi hem. Nu med mycket trötta rumpor efter sadlarna och ca 2 mil cyklande. Ella är också trött och har efter en stadig middag nu gått och lagt sig vid mina fötter. Ungarna är dock outtröttliga och har gått iväg för att bada IGEN. Jag stannar hemma med Ella. gud va skönt att ha en ursäkt :-)


image34


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0